What's the time? - játékosan tanuljuk az órát, és írni-olvasni a számokat

Játékosan tanuljuk angolul írni és olvasni a számokat, és az órát A kisiskolásokkal újra elővettük az órák témakört. A téma egyrészt ismétlés volt, hiszen már tavaly elsajátították a What's the time, Mr Wolf játéknak köszönhetően, hogy hogyan fejezzük ki az egész órákat angolul, viszont az órát jó lehetőségnek gondoltam, hogy gyakoroljuk a számok írását és olvasását angolul. Tetszett nekik!

Először is mindenki kapott 4 kis cédulát. Egy kis matekkal indítottuk az angolórát, hogy ne legyen túl uncsi a dolog: mivel 3 gyerkőcről volt szó, az egyiküknek a 3-mal osztva 1 maradékot adó számokat kellett kiválogatnia 1 és 12 között, és leírni hibátlanul a papírkákra betűvel angolul, a második gyereknek a 3-mal osztva 2 maradékot adó számok jutottak, a harmadiknak pedig a 3-mal osztva 0 maradékot adó számok.

Játékosan tanuljuk angolul írni és olvasni a számokat, és az órát

Miután elkészültek a papírkák, összekevertük őket, és fejjel lefelé fordítva az asztal közepére tettük. Mindenki húzott egy cédulát, amit gyurmaragasztó segítségével el kellett helyeznie a hullahopp karikára a megfelelő helyre, mintha az egy óra lenne. Nagyon jó kis feladat, ami észrevétlenül tudatosítja a gyerekekben, hogy melyik szám hol is található az órán, valamint egy újabb lehetőség a számok írását és olvasását gyakorolni.

Játékosan tanuljuk angolul írni és olvasni a számokat, és az órát

Játékosan tanuljuk angolul írni és olvasni a számokat, és az órát

Játékosan tanuljuk angolul írni és olvasni a számokat, és az órát

Amikor elkészült a hullahopp karika óránk, játékosan gyakoroltuk az órát. A gyerekek megkérdezték tőlem, hogy What's the time (Mr Wolf)?, majd amit válaszoltam, azt kellett a kezükkel, mint óramutatókkal, a hullahopp karika órán mutatni.

Játékosan tanuljuk angolul írni és olvasni a számokat, és az órát

Aztán persze nem álltunk meg az egész óráknál, az főleg a számok írásának gyakorlására kellett.

Ahogy tavaly az évszakokat, a hónapokat, és a napokat is dalokból tanultuk meg, most is angol gyerekdalokból és mondókákból töltekezünk.

A fél órákat egy angol mondókával tanultuk meg kifejezni, amit a kicsi BEBE ANGOL-osokkal is sokszor mondogatunk a foglalkozásokon:

Cobbler, cobbler, mend my shoe,
Get it done by half past two.
Half past two is much too late!
Get it done by half past eight.

A negyed órák kifejezésére pedig egyelőre Raffi dalával ismerkedünk:

Raffi: Brush your teeth

When you wake up in the morning,
it's quarter to one
And you want to have a little fun
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch

When you wake up in the morning,
it's quarter to two
And you want to find something to do
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch

And when you wake up in the morning,
it's quarter to three
And your mind starts hummin' tweedle dee dee
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch

When you wake up in the morning,
it's quarter to four
And you think you hear a knock on your door
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch

When you wake up in the morning,
it's quarter to five
And you just can't wait to come alive
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch
You brush your teeth,
ch ch ch ch, ch ch ch ch

Tapasztalatból mondom, hogy nagyon sokat segíthetünk gyermekünk későbbi, tudatos nyelvtanulásában, ha már ideje korán, óvodás korban, vagy akár előtte, elkezdjük őket angol mondókákkal és gyerekdalokkal ismertetni. Nem kell bonyolult dolgokra gondolni, egész kevés dolog is elég a nagy sikerhez. Mutassuk meg nekik például ezt a Raffi-dalt a fogmosásról, és garantáltan látni fogjuk 1-2 napon belül a hatását. Egy-két év múlva pedig gyerekjáték lesz az iskolai angolórán megmondani, hogy most éppen 3:45 van. :-)

Vidám, szórakoztató angoltanulást!


Ez az oldal DRUPAL rendszert használ
Címlap Back To Top